Bc. Ildana Aytekova

Master's thesis

Žena v reklamě jako genderový problém

Woman as a gender issue in terms of advertising
Abstract:
Dnešní globalizovaný svět používá špičkové technologie a nabízí reklamní sdělení ze všech stran. Reklamy jsou často velmi dobře promyšlené a mají svojí strategii. Nejčastější strategii je používání žen do svých reklam, které jsou zobrazovány jako sexy symboly a ženy v domácnostech. Tato práce zkoumá tuto problematiku a zaměřuje se na postavení žen v České republice a v Uzebikistánu. Poukazuje na rozdíly …more
Abstract:
Today´s globalized world uses high technology and offers advertisements from all possible sources. Commercials are very often well thought out and prepared and they have their own strategy. The most common strategy is to use women in the commercials where they are presented as sexy symbols or housewives. This diploma thesis is focused on this issue and it concentrates on the differences between Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2013
  • Supervisor: Ing. Eva Klánová
  • Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management