Shu Chen

Master's thesis

Marketing Strategy of Cosmetics Industry in China

Marketing Strategy of Cosmetics Industry in China
Abstract:
Dnes v kontextu globalizace a čínské politiky otevřených dveří mnoho různých mezinárodní kosmetických firem vstupuje na čínský trh a firmy mi již existující na čínském trhu se snaží zlepšit svoji pozici a zvýšit své zisky .Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat prostředí čínského kosmetického průmyslu prostřednictvím PEST analýzy a vývoj kosmetického odvětví. Pro podnikání v Číně je nutné …more
Abstract:
Today, in the context of globalization and Chinese "open door" policy, many different international cosmetics companies are going to the Chinese market and existing companies are trying to enlarge their appearance to earn more profit margins.The main aim for writing this thesis on this topic was to analyze Chinese cosmetics industry environment via PEST analysis and the development of the industry …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Martin Jurek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/35939