Zuzana Vazanová

Bachelor's thesis

Klamlivá reklama v nekalej súťaži

Klamavá reklama v nekalé soutěži
Abstract:
Cílem práce je vymezit a ohraničit hospodářskou soutěž v rámci obchodního práva. Soustředit poznatky o klamavých praktikách využívaných v reklamě, kterými může být spotřebitel ovlivněn. Vymezení ochranných prostředků proti nekalé reklamě se zaměřením se na spotřebitele. V práci jsou obsaženy i názorné příklady z praxe.
Abstract:
Objective of this article is to define and set bounds of the economic competition in the area of business law. Cummulate knowledge of unfair actions used in advertisement that may influence customer. Definition of protective tools against unfair competition with concentration on customers. The article includes also real examples used in practice.
Abstract:
Cieľom práce je vymedziť a ohraničiť hospodársku súťaž v rámci obchodného práva. Sústrediť poznatky o klamlivých praktikách využívaných v reklame, ktorými môže byť spotrebiteľ ovplyvniteľný. Vymedzenie ochranných prostriedkov proti nekalej reklame zo zameraním sa na spotrebiteľa. V práci sú obsiahnuté aj názorné príklady z praxe.
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2009
  • Supervisor: Jan Hejda
  • Reader: Karel Přibyl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15971

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management

Theses on a related topic

All theses