Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnosti – Lukáš Brychta
Lukáš Brychta
Diplomová práce
Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnosti
Immersive theatre as amplifier of theatricality
Anotace:
Cílem práce je představit specifickou divadelnost, která se vyskytuje v imerzivním divadle a to na příkladu vlastní inscenace Pomezí. Nejdříve zasazuje imerzivní divadlo do kontextu vývoje divadelního umění 20. století a pojmenovává jeho původ v digitální kultuře. Následně stopuje dynamiku triády autor – dílo – recipient především s využití teoretického aparátu Umberta Eca a tuto analýzu používá pro …víceAbstract:
The aim of this thesis is to present the specific theatricality of immersive theatre with use my own performance Pomezí as an example. Firstly, immersive theatre is situated in the context of the 20th century theatre development and it is named its origin in digital culture. Subsequently, it is tracked the dynamics of the triad author – work – recipient primarily using the theoretical apparatus of …víceKlíčová slova
imerzivní divadloKlíčová slova
interakceKlíčová slova
diváciKlíčová slova
divadelní prostředíKlíčová slova
divadelní inscenace
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 8. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13383
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 9. 2018
- Vedoucí: Jiří ADÁMEK
- Oponent: Jiří HAVELKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 7. 2019 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie alternativního a loutkového divadla
Práce na příbuzné téma
-
Longformy, specifika čtyř formátů dlouhých forem divadelní improvizace
Nela Josefová -
Principy divadelní improvizace (v prostředí zápasů v divadelní inscenaci)
Martin Vasquez -
Básnické oslavy města Kroměříže (1794) a divadelní hra (1811) z prostředí dvora olomouckého arcibiskupa A. T. Colloredo-Waldsee. Edice z rukopisů MZA Brno
Martina Křivková -
Metody odbavování vizuálních prostředků v divadelním prostředí
Jindřich Hudeček -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Live Cinema z pohledu divadelní produkce
Adina Hanáková -
Studio DAMÚZA: divadelní tvorba pro batolata
Ema Šlechtová -
Interakce audiovizuálních prostředků v inscenační praxi
Matěj Václavek