Strategický marketing - zavedení nových produktů na trh – Ing. Olga Pospíšilová
Ing. Olga Pospíšilová
Master's thesis
Strategický marketing - zavedení nových produktů na trh
Marketing strategy - Introduction of the new product to the market
Abstract:
Ve své diplomové práci představuji marketingovou strategii pro podporu uvedení nových produktů na trh. Snažila jsem se vytvořit hybnou páku celé oblasti marketingového plánování. Ve všech částech, které by měla marketingová strategie obsáhnout, kladu důraz na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, segmentaci trhu a zvolení vhodného marketingového mixu. Veškeré praktické poznatky jsem využila při sestavení …moreAbstract:
In my thesis I present a marketing strategy as a support for launch of new products on the market. I have tried to create a motive power of all areas of marketing planning. In all parts which marketing strategy should contain I make an emphases on analyses of internal and external enviroment, market segmentation and convenient marketing mix. All my practical knowledges I have used while preparing marketing …moreKeywords
Strategické marketingové plánování marketingový plán marketingová strategie analýza prostředí analýza SWOT tržní segment marketingový cíl marketingový mix cena marketingová komunikace rozpočet kontrola. Strategic marketing planning marketing plan marketing strategy environmental analysis SWOT analysis market segment marketing object marketing mix price marketing communication budget control.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/u9io2/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2009
- Supervisor: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
- Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Strategic marketing plan for fin-tech startup “CP&B”
Dmitrii Bachukin -
Strategický marketing včetně projektové studie
Adéla Svozilková -
Positioning as a Strategic Marketing Planning Tool
Markéta Lhotáková -
Strategické marketingové plánování firmy
Lucie Foglová -
Strategické marketingové plánování
Petra Borovičková -
Strategické marketingové plánování
Veronika Poláková -
Strategické marketingové plánování
Tereza Kalinová -
Strategické marketingové plánování
Edita Urbanová