Ing. Olga Pospíšilová

Master's thesis

Strategický marketing - zavedení nových produktů na trh

Marketing strategy - Introduction of the new product to the market
Abstract:
Ve své diplomové práci představuji marketingovou strategii pro podporu uvedení nových produktů na trh. Snažila jsem se vytvořit hybnou páku celé oblasti marketingového plánování. Ve všech částech, které by měla marketingová strategie obsáhnout, kladu důraz na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, segmentaci trhu a zvolení vhodného marketingového mixu. Veškeré praktické poznatky jsem využila při sestavení …more
Abstract:
In my thesis I present a marketing strategy as a support for launch of new products on the market. I have tried to create a motive power of all areas of marketing planning. In all parts which marketing strategy should contain I make an emphases on analyses of internal and external enviroment, market segmentation and convenient marketing mix. All my practical knowledges I have used while preparing marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2009
  • Supervisor: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
  • Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance