Multismyslové vnímání jako faktor zapamatování reklamy – Bc. Melisa Krkušić
Bc. Melisa Krkušić
Master's thesis
Multismyslové vnímání jako faktor zapamatování reklamy
Multisensory Perception as a Factor in Memorizing Ads
Abstract:
Tématem mé diplomové práce je multismyslové vnímání jako faktor zapamatování reklamy. Pro mnoho zákazníků jsou získané informace zásadní a umožňují jim žít příjemně a efektivně, tyto informace jsou především získávány zrakem a sluchem. Proto většina reklam, značek komunikuje právě se zákazníkem zrakem a sluchem. V současné společnosti, která je přehlcená informacemi, se podstatně méně věnuje tzv. smyslovým …moreAbstract:
My diploma thesis is Multisensory Perception as a Factor in Memorizing Ads. For many customers are acquired vital information and allow him to live comfortably and efficiently, this information is obtained primarily sight and hearing. Therefore, most commercials, brands now communicates with the customer sight and hearing. At present, a community which is information overload, it devotes so much less …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xhxjt/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
The Role of Advertising in the Development of Communities and Society
Jeyhun Khakipur -
The role of advertising in the development of communities and society
Ekaterina Guseva -
Effectiveness of online advertising: implications of information overload
Anastasiya Beliakova -
The Effectiveness of Programmatic Advertising Compared to the Classical Display Advertising: The Case of ABRA Software
František Vondrák -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Efectiveness of Facebook Advertising in the Context of a Small Manufacturer of Home Decorations
Michala Santusová