Bc. Lucie Vršovská
Bachelor's thesis
Developing an International Manager
Developing an International Manager
Abstract:
Tato bakalářská práce se snaží nastínit pohled na rostoucí trend mezinárodního managementu se speciálním zaměřením na rozvoj dovedností mezinárodních manažerů. Teoretická část se věnuje pojetí kultury a jejímu dopadu na různé aspekty nadnárodních korporací. Důraz je tudíž kladen na efektivní komunikaci napříč kulturami, převládající styly vedení pracovníků a obvyklé strategie mezinárodních společností …moreAbstract:
This bachelor thesis aims to provide an insight into the growing trend of international management with a special focus on developing global-leadership skills. The theoretical part is dedicated to the concept of culture and its impact on various aspects of multinational organisations. Emphasis is therefore placed on effective communication across cultures, prevalent leadership styles, and common strategies …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wsyo1/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: MSc Oldřich Dutý
- Reader: Mgr. Jiří Amler
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Cultural Dimensions of Czech Republic and Argentina, to foster Competitiveness
Mariela Farhi-Zimmerman -
Analysis of corporate communication management
Xinyuan Li -
Cross-cultural Communication
Mikuláš Josek -
Marketingová komunikace značky Tesla lighting napříč kulturami
Hana Eichlerová -
Lingvistický pohled na obchodní komunikaci napříč kulturami
Ondřej Gazda -
Komunikace napříč multikulturní společností
Adéla Lízalová -
International Employer Branding: A Comparative Analysis and Evaluation of Global Strategies in Multinational Corporations
Malin Kasselmann -
Global Networking of the International Business
Aliya Turarova