Martin Kvapil

Bachelor's thesis

Využití nástroje Google Analytics k vyhodnocení návratnosti investic do marketingových kampaní

Usage of Google Analytics for the Calculation of Return on Investment into Marketing Campains
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem návratnosti investic do vybraných akvizičních kanálů návštěvnosti elektronického obchodu v předem definovaném období. Ke zjištění některých údajů potřebných k výpočtu bylo využito nástroje Google Analytics. První část práce se zaměřuje na vybrané typy internetového marketingu. V další části je představen nástroj Google Analytics, zejména proces jeho fungování …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the calculation of the return on investment into selected acquisition channels in a business company in a predefined period. To find out some data needed for the calculation, Google Analytics was used. The first part of the thesis is focused on selected types of Internet marketing. The next part introduces the Google Analytics tool, especially the process of its operation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 9. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2021
  • Supervisor: Tomáš Kubálek
  • Reader: Dana Zadražilová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82822

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Manažer obchodu