Bc. Veronika Červenková
Master's thesis
Etické nakupování
Ethical purchasing
Abstract:
The thesis identifies the factors affecting the gap between the intention and behaviour of ethical consumers. It uses the model of the theory of planned behaviour, modified with new variables. Data from 235 respondents was analysed using structural equation modelling. Findings show that subjective norms and perceived behavioural control influence intention, while plans and habits mediate relationship …viacAbstract:
Práca identifikuje faktory ovplyvňujúce medzeru medzi zámerom a správaním etických spotrebiteľov. Využíva model teórie plánovaného správania, modifikovaný o nové premenné. Dáta od 235 respondentov boli analyzované štrukturálnym modelovaním rovníc. Zistenia ukazujú, že subjektívne normy a vnímaná kontrola správania ovplyvňujú zámer, pričom plány a zvyky mediujú vzťah medzi zámerom a správaním. Dôvera …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 1. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cn6w4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
- Vedúci: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Oponent: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / odbor:
Business Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
-
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Understanding of ethical consumer
Kateřina Bartoníčková -
Ethical consumption participation analysis and motivational factors
Julija Krauze -
Etické nakupování
Andrea Brayerová -
Etické nakupování
Jarmila Martinčeková -
Etické nakupování
Andrea Vilhanová -
Broiler Welfare and the Consumer: Explaining the Citizen-consumer Gap in the Netherlands.
Emmi Suvaal -
Consumer Behaviour in India's Fast-Moving Consumer Goods Sector - Drivers of Pre- and Post-Purchase Decisions
Yash Kolekar