Bc. Ondřej Novák

Master's thesis

Reklama jako obraz kultury

Advertising as an image of culture
Abstract:
Diplomová práce s názvem Reklama jako obraz kultury se zabývá odlišností reklam v jednotlivých zemích světa. Na základě komparace vybraných reklam na konkrétní produkty se pokouší objasnit vztah reklamy a kultury konkrétní kulturní oblasti. V teoretické části práce se autor zabývá marketingem a popisuje jednotlivé marketingové nástroje. Charakterizuje reklamu jako nástroj marketingové komunikace, objasňuje …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on the diversity of advertisements in individual countries of the world. Based on the comparison of selected ads this diploma thesis clarifies the relationship between advertising and culture of a specific cultural area. In the theoretical part of the thesis the autor deals with marketing and describes individual marketing tools. He characterizes advertising as a tool of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication