Olga Vrchotová

Master's thesis

Metoda hodnocení ServiceDesku dle ITILu a dalších metodik

The Method of Service Desk assessment according to ITIL and other methodologies
Abstract:
Hlavním cílem této práce je vytvořit metodiku pro rychlé zhodnocení funkce Service Desk. Diplomová práce je rozdělena do tří logických celků. V úvodní části je nejprve popsán teoretický základ metodik využívaných pro fungování IT služeb obecně a následně pak je v práci popsán proces dodávek IT služeb ve společnosti Pražská energetika a.s. Dále je na základě úvodní analýzy vytvořena metodika pro hodnocení …more
Abstract:
The goal of this diploma thesis is to create a methodology for rapid assessment of Service Desk function. The thesis comprises three logical units. The introductory part describes a theoretical framework of methodologies used for general functions of IT services. As a part of this section, the case study of delivery of IT services in company Pražská energetika a.s. follows. In the second part, the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 9. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2011
  • Supervisor: Tomáš Bruckner
  • Reader: Luboš Pavlíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/28356

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie