Metoda hodnocení ServiceDesku dle ITILu a dalších metodik – Olga Vrchotová
Olga Vrchotová
Master's thesis
Metoda hodnocení ServiceDesku dle ITILu a dalších metodik
The Method of Service Desk assessment according to ITIL and other methodologies
Abstract:
Hlavním cílem této práce je vytvořit metodiku pro rychlé zhodnocení funkce Service Desk. Diplomová práce je rozdělena do tří logických celků. V úvodní části je nejprve popsán teoretický základ metodik využívaných pro fungování IT služeb obecně a následně pak je v práci popsán proces dodávek IT služeb ve společnosti Pražská energetika a.s. Dále je na základě úvodní analýzy vytvořena metodika pro hodnocení …moreAbstract:
The goal of this diploma thesis is to create a methodology for rapid assessment of Service Desk function. The thesis comprises three logical units. The introductory part describes a theoretical framework of methodologies used for general functions of IT services. As a part of this section, the case study of delivery of IT services in company Pražská energetika a.s. follows. In the second part, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 9. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28356
Thesis defence
- Date of defence: 24. 8. 2011
- Supervisor: Tomáš Bruckner
- Reader: Luboš Pavlíček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28356
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie
Theses on a related topic
-
User Support Service in Small and Startup IT Companies
Martin Bělohoubek -
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Petr Lozan -
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Petr Lozan