Bc. Lauren Elizabeth McEvoy

Bachelor's thesis

Learner centred approach and the bilingual child in EFL classroom

Learner centred approach and the bilingual child in EFL classroom
Abstract:
Bakalářská práce “Zaměřeno na žáka a na bilingvní dítě ve výuce anglického jazyka” se skládá ze dvou části. Teoretická část popisuje definici bilingvismu, rostoucí počet bilingvních dětí a postupy, které by se daly aplikovat za účelem naplňění potřeb ve škole. Praktická část je založena na řadě rozhovorů s bilingvními dětmi, které uvažují nad svým vzděláváním. Účelem této práce je najít řešení na to …more
Abstract:
The thesis ‘Learner centred approach and the bilingual child in the EFL classroom’ consists of two parts. The theoretical part describes the definition of bilingualism, the growing number of bilingual children and the approaches that could be implemented to cater for their needs in schools. The practical part is based on a series of interviews with bilingual children reflecting on their own learning …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Gabriela Oaklandová
  • Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta