Michaela Štípková

Master's thesis

Lokativní média v marketingu

Locative media in marketing
Abstract:
Diplomová práce se zabývá lokativními médii, jejíž cílem je přinést výsledky o pohybu účastníků výzkumu po obchodním centru a při výzkumu využít nové technologie k záznamu trajektorie respondentů. Teoretická část práce se zaobírá podstatou pojmu lokativní média, systémem GPS a lokačně poziční službami. Poskytuje také informace o využití mobilních zařízeních pro lokační mobilní marketing. Praktická …more
Abstract:
The diploma thesis deals with locative media, whose aim is to bring results of research participant ‘s movement around the shopping center and to use new technologies to record respondent ‘s trajectory. The theoretical part of the thesis is concerned with the essence of the term locative media, GPS system and LBS services. It also provides information about use of mobile devices for location- based …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 8. 2019
  • Supervisor: Michal Šimůnek
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78108