Bc. Jan DVOŘÁK

Master's thesis

Vliv diferenciace třídy v hodinách matematiky na školní výkon

The effect of classroom differentiation in mathematics lessons on student performance
Abstract:
V diplomové práci sledujeme žáky 9. ročníku, kteří jsou v hodinách matematiky rozděleni do homogenních a heterogenních skupin podle jejich výkonnosti. Teoretická část práce se zaměřuje na aktuální situaci v českém školství v kontextu diferenciace a představuje relevantní výzkumy zabývající se touto problematikou. Praktickou část tvoří případová studie, která sleduje 49 žáků během školního roku 2022 …more
Abstract:
In the thesis, we observe students in the 9th grade who are divided into homogeneous and heterogeneous groups based on their performance in mathematics classes. The theoretical part of the work focuses on the current situation in the Czech education system in the context of differentiation and presents relevant research dealing with this issue. The practical part consists of a case study that follows …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Magdalena Krátká, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DVOŘÁK, Jan. Vliv diferenciace třídy v hodinách matematiky na školní výkon. Ústí nad Labem, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Přírodovědecká fakulta