Ing. Petra Lauerová

absolventská práce studenta CŽV

To what extent is green product relevant for generation Z? The future of green product in automotive industry.

Do jaké míry je pro generaci Z relevantní zelený produkt? Budoucnost zeleného produktu v automobilovém průmyslu
Abstract:
Udržitelnost se stává jedním ze základních principů dnešních podnikových strategií a zároveň trpí legislativním tlakem na výrobky šetrné k životnímu prostředí a management zdrojů. Zároveň zákazníci čím dál tím více vyhledávají životní styl šetrnější k životnímu prostředí a stále více tak přecházejí k udržitelným modelům spotřeby. Zejména technologicky zaměřená generace Z se hodně zajímá o environmentální …more
Abstract:
Sustainability is becoming one of the basic principles of today´s corporate strategies while suffering from legislative pressure on environmental-friendly products and resource management. Meanwhile consumers seek eco-lifestyle and increasingly shift towards sustainable consumption patterns too. In particular, the technologically minded Generation Z cares a lot about environmental and social issues …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Eva Jaderná, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.