Zuding Qi

Master's thesis

Is business strategy of DJI effective in Germany?

Je obchodní strategie společnosti DJI v Německu účinná?
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je posouzení účinnosti obchodní strategie DJI na německém trhu a navrhnout, jak ji zlepšit. Tento dokument identifikoval výhodné makro prostředí a obrovský tržní potenciál dronového sektoru v Německu. Provedl jsem výzkum s cílem pochopit, zda DJI provozuje efektivní obchodní model. Zjistil jsem, že potřeby různých skupin zákazníků uspokojuje široký sortiment produktů …more
Abstract:
The core objective of this paper is to identify the effectiveness of DJI’s business strategy in German market and how to improve it. This paper identified an advantageous macro environment and a huge market potential of the drone sector in Germany. And, a research was conducted to understand whether DJI operates an effective business model. Meanwhile, this paper identified that the need from different …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2021
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/81923

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities