Smrt celebrity: analýza procesu mediální konstrukce úmrtí populární osobnosti – Mgr. Martina Šimůnková
Mgr. Martina Šimůnková
Bachelor's thesis
Smrt celebrity: analýza procesu mediální konstrukce úmrtí populární osobnosti
Death of Celebrity: analysis of media reprezentation
Abstract:
Práce se zaměřuje na porovnání způsobů reprezentace úmrtí tří významných osobností (Ivana Hlinky, Karla Svobody a Michaela Jacksona) v českém bulvárním (Blesk) a seriózním (Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes a Právo) tisku. Konkrétně pomocí obsahové analýzy ověřuje, zda obecné rozdíly pozorované mezi bulvárním a seriózním tiskem, jsou přítomny i v tomto zvoleném vzorku. Dále se také zabývá rolí …moreAbstract:
The thesis focuses on comparison of treatment of death of three well-known personalities (Ivan Hlinka, Karel Svoboda and Michael Jackson) in Czech tabloid (Blesk) and quality press (Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes and Právo). Particulary, the presence of general differencies between the tabloid press and the quality press in the selected sample is examined by using the content analysis. Furthermore …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oilxw/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavel Sedláček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠIMŮNKOVÁ, Martina. \textit{Smrt celebrity: analýza procesu mediální konstrukce úmrtí populární osobnosti}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/0wb6my/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Bulvární versus seriózní tisk z hlediska lexikální statistiky
Miroslav PÍŠTĚK -
Specifika titulních stran českého bulvárního a seriózního denního tisku z hlediska jejich grafické podoby
Karolína POSPÍŠILOVÁ -
Analýza a porovnání britského bulvárního a seriózního tisku
Pavel REITMAIER -
Bulvární versus seriózní tisk z hlediska lexikální statistiky
Miroslav PÍŠTĚK -
Bulvární tisk v České republice
Tereza Vyžďurová -
Biblické frazeologismy v titulcích v bulvárním tisku (na bázi českého, ruského a chorvatského jazykového materiálu)
Kristýna Antlová -
Proměny českého bulvárního tisku (srovnání vybraných let)
Tereza BERÁNKOVÁ -
Dezinformace jako komunikační strategie bulvárního tisku
Lukáš Kudláček