Alex Machala

Bachelor's thesis

Lokalizace výdejního místa na prodejní ploše a její vliv na míru impulzivních nákupů

Localization of Pickup Points on the Sales Floor and Their Impact on the Rate of Impulse Purchases
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá službou BOPS (z anglického „Buy Online, Pickup-in-Store“, v překladu „koupit online, vyzvednou na prodejně“) a zákaznickým chováním v momentě vyzvednutí objednávky na prodejně. Cílem této práce je zhodnotit vliv po-lohy výdejního místa na impulzivní nákupy při vyzvednutí objednávky. Tento vliv je vyhodnocen na základě zkoumání změny míry impulzivních nákupů při přesunu …more
Abstract:
This bachelor thesis explores the "Buy Online, Pickup-in-Store" (BOPS) service and customer behavior at the moment of order collection in-store. The objective of this study is to assess the impact of the location of the pickup point on impulse purchases during order collection. This impact is evaluated based on an analysis of changes in the rate of impulse purchases when relocating the pickup point …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92679