Bc. Barbora Kurečková

Bachelor's thesis

Přístupy učitelů waldorfské a běžné ZŠ k rozvoji čtenářství žáků

Waldorf and Common Primary Teachers' Approaches to Developing Childrens' Relationship to Reading
Abstract:
Teoretická část práce se zabývá definicí čtenáře a čtenářství. Pozastavuje se nad úlohou učitele a rodiny v rozvoji čtenářství u žáků. Dále porovnává dvě metody prvopočátečního čtení – metodu waldorfskou a metodu analyticko-syntetickou se zaměřením na jejich shody a rozdíly ve způsobu výuky. Empirická část navazuje na toto téma a snaží se na základě kvalitativního výzkumu sledovat stejným způsobem …more
Abstract:
The aim of the theoretical part of the thesis is defining terms reader and readership. It considers how influential are family and teachers in the development of pupil‘s reading skills. Furthermore, I described and compared two teaching methods of beginner reading. For both methods - Waldorf and Analytic-Synthetic - I described their principles and mentioned their similarities and differences. Empirical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Jana Sedláčková, DiS.
  • Reader: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta