Ján Tereba

Bakalářská práce

Scénografie hudebního divadla. Opera B. Martinů a G. Neveuxe "Julietta" - komplexní scénografický projekt

Scenography of musical theatre. B. Martinů's and G. Neveuxe's opera "Julietta" - complex scenographic project

Anotace:
AbstraktV prvej časti mojej bakalárskej práce budem rozoberať príčiny a obdobie vzniku surrealizmu, jeho prejavy ako vo sfére literárnej a filozofickej, tak aj jeho presahy do výtvarného umenia. Na jednotlivých príkladoch uvediem metódy surrealistickej obrazovej imaginácie. Popíšem vplyv surrealizmu na svetové a České divadlo a prehodnotím v akej miere divadlo vychádzalo zo surrealistickej metodiky …více
Abstract:
In the first part of my graduation thesis I will analyze the causes that stood behind birth of surrealism, its manifest on philosophy, literature and visual arts. I will demonstrate the methods of surreal visual poetics on several examples. I will describe the influence of surrealism on theatre in general and in Czech Republic and I will evaluate how (and which) much of these methods were used in the …více
 

Klíčová slova

scénografické řešení

Klíčová slova

Neveux Georges 1900-1982

Klíčová slova

hudební divadlo

Klíčová slova

Feuerstein Bedřich 1892-1936

Klíčová slova

surrealismus (literatura)

Klíčová slova

Muzika František 1900-1974
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 8. 2014

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 4. 9. 2014
  • Vedoucí: Jan DUŠEK
  • Oponent: Jana ZBOŘILOVÁ

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele).
In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 27. 1. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna