Ing. Zuzana Lagová

Bachelor's thesis

Srovnávací reklama jako způsob nekalosoutěžního jednání

Comparative Advertising as a Way of Unfair Competition Act
Abstract:
V práci se zabývám právní regulací srovnávací reklamy v ČR, zejména otázkami její (ne)přípustnosti, jejími jednotlivými typy doplněné o známé případy srovnávacích reklam v ČR. Svoji pozornost jsem také zaměřila na právní oblasti nekalé soutěţe, porušování soutěţního prostředí spolu s konkrétními případy formy zneuţití účasti v hospodářské soutěţi.
Abstract:
In my thesis I deal with law regulation of comparative advertising in the Czech Republic, especially with questions of its non/feasibility, its individual kinds complemented with familiar incidents of comparative advertising in the Czech Republic. I focused on legal area of legal competition, breaking competitive background accompanied with concrete cases of competition concern misuse.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2008
  • Supervisor: JUDr. Karel Běleja
  • Reader: Mgr. Marie Vávrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie Sting

Sting academy

Bachelor programme / field:
Economic Policy and Administration / Financial Controlling