Působení marketingové komunikace herního průmyslu – Bc. Radovan Šrein
Bc. Radovan Šrein
Master's thesis
Působení marketingové komunikace herního průmyslu
Effect of marketing communications gaming indrustry
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu trhu a marketingu videoherního průmyslu. V prvních kapitolách je definována hra samotná, její žánry, historický vývoj a v neposlední řadě také technologie, díky kterým má dnes takřka každý si ji zahrát. Dále se zaměřuje na využití her pro marketingové účely a na marketingové akce, kterými se snaží tvůrci her svá díla dostat do podvědomí zákazníků. V poslední …moreAbstract:
This thesis focuses on market and marketing of videogame industry. In very first charters is defined the game itself, its genres, historical development and, ultimately, technologies, thanks to which almost everebody can play it. It also focuses on the use of games for marketing purposes and marketing campaigns, through which game developers are trying to get their work into the subconscious of customers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/htcak/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 11. 2016
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Ing. Pavel Rosenlacher
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication