Bc. Zuzana Hrazděrová

Master's thesis

Klamavá reklama a minimální standardy kvality

Misleading Advertising and Minimum Quality Standards
Abstract:
V této diplomové práci se zabýváme klamavou reklamu, jejím vlivem na chování spotřebitelů a dvěma typy standardů kvality: minimálními standardy kvality, které platí pro produkty nízké kvality, a certifikačními kritérii, což jsou standardy pro produkty vysoké kvality. Zaměřujeme se na vztah mezi dezinformací a minimálním standardy kvality v případě vertikálně diferencovaných produktů podle jejich zdravotních …more
Abstract:
In this thesis we study misleading advertising, its influence on consumer behavior and two types of quality standards: minimum quality standards, which are the standards for products of lower quality, and certification criteria, which are the standards for products of high quality. We focus on the relationship between misinformaton and minimum quality standards when products are vertically differentiated …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 1. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2. 2015
  • Supervisor: doc. RNDr. Jan Paseka, CSc.
  • Reader: Mgr. Jiří Janda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta