"Fake news" jako fenomén současného média prostoru: koncepce, typy a míry odporu – Bc. Yuliia Vovk
Bc. Yuliia Vovk
Master's thesis
"Fake news" jako fenomén současného média prostoru: koncepce, typy a míry odporu
"Fake news" as a phenomenon of contemporary media space: concepts, types and levels of resistance
Abstract:
Hlavním cílem práce je prozkoumat obsah a dosah „fake news“ v českém prostředí – zejména v online médiích během posledních let. Dílčími cíli práce jsou: vytvořit přehled stávající situace v oblasti tvorby a šíření „fake news“ v ČR, popsat metody identifikace a boje s „fake news“, vymezit hlavní témata a zaměření „fake news“ v ČR, vymezit podobné a odlišné rysy „fake news“ (z pohledu stylu psaní, způsobů …moreAbstract:
Abstract The main goal of the thesis is to explore the content and reach of "fake news" in the Czech environment – especially in the online media over the past few years. Partial goals of the thesis are: to create an overview of the current situation in the area of creation and dissemination of "fake news" in the Czech Republic, to describe methods of identification and fight with "fake news", to define …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kwtdh/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2019
- Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
- Reader: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOVK, Yuliia. \textit{''Fake news'' jako fenomén současného média prostoru: koncepce, typy a míry odporu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2019. Available from: https://theses.cz/id/10ir7j/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Experiment s fake news a časem pro čtení zprávy
Simona Štokingerová -
Fake news a dezinformace v médiích
Tomáš Nestroj -
Šírenie fake news
Ivan Klbík -
Dopad fake news v digitálním prostředí na očkování proti Covid-19
Radek Musil -
Šírenie a vplyv fake news v čase pandémie COVID-19
Veronika Špotáková -
"Fake News" a praktiky příjemců mediálních sdělení
Eliška Semenská -
Social media and the phenomenon of fake news
Bohdan Malynovskyi -
The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers
Ida Černá