Užívání vlastních jmen v názvech zákonů antického Říma a České republiky – JUDr. Radek Černoch, Ph.D.
JUDr. Radek Černoch, Ph.D.
Bachelor's thesis
Užívání vlastních jmen v názvech zákonů antického Říma a České republiky
Usage of Proper Names in Denomination of Laws in Ancient Rome and the Czech Republic
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá užíváním vlastních jmen v názvech římských zákonů (zjednodušené základní schéma „lex + vlastní jméno“) a srovnáním uvedené konstrukce s označováním zákonů v České republice. Práce je členěna na šest kapitol, z nichž úvodní vymezuje cíle a metody práce, zatímco závěrečná shrnuje její výsledky. Druhá kapitola představuje v základních rysech zákon (lex) v kontextu římského …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the use of proper names in denomination of Roman laws (simplified scheme "lex + proper name") and compares this structure with denomination of laws in the Czech Republic. The thesis consists of six chapters. The introductory one defines objectives of the thesis and the methods used, while the final one summarizes the results. The second chapter introduces basic features …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hq8zj/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2014
- Supervisor: doc. PhDr. Jarmila Bednaříková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Latin Language and Literature
Theses on a related topic
-
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Natálie KOSTOHRYZOVÁ -
Sustainability reporting in the Czech Republic: Impact of the EU/2014/95 Directive implementation in the Czech Republic
Tereza Kovalová