Martin Machek

Doctoral thesis

Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky

Brand Equity: the impact of selected marketing mix elements on creation of brand equity
Abstract:
V současném vysoce konkurenčním prostředí rozhoduje často o úspěchu firmy na trhu správné řízení značek a snaha o neustálé zvyšování hodnoty značky je proto základním úkolem marketingu. Stanovení hodnoty značky je ovšem velmi obtížné a je předmětem zájmu jak teoretického výzkumu, tak marketingové praxe. Předložená dizertační práce přináší přehled aktuálního stavu poznání o této velmi důležité problematice …more
Abstract:
In today's highly competitive environment, the success of a company is often determined by the right brand management and by efforts to continuously improve the brand value. It is therefore an essential task of marketing. But determining the value of the brand is a very difficult task and it is of interest to both theoretical research and marketing practice. Submitted thesis provides an overview of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 9. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 1. 2015
  • Supervisor: Jana Boučková
  • Reader: Gustav Tomek, Marie Přibová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44712

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management