Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky – Martin Machek
Martin Machek
Doctoral thesis
Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky
Brand Equity: the impact of selected marketing mix elements on creation of brand equity
Abstract:
V současném vysoce konkurenčním prostředí rozhoduje často o úspěchu firmy na trhu správné řízení značek a snaha o neustálé zvyšování hodnoty značky je proto základním úkolem marketingu. Stanovení hodnoty značky je ovšem velmi obtížné a je předmětem zájmu jak teoretického výzkumu, tak marketingové praxe. Předložená dizertační práce přináší přehled aktuálního stavu poznání o této velmi důležité problematice …moreAbstract:
In today's highly competitive environment, the success of a company is often determined by the right brand management and by efforts to continuously improve the brand value. It is therefore an essential task of marketing. But determining the value of the brand is a very difficult task and it is of interest to both theoretical research and marketing practice. Submitted thesis provides an overview of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 9. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44712
Thesis defence
- Date of defence: 7. 1. 2015
- Supervisor: Jana Boučková
- Reader: Gustav Tomek, Marie Přibová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MACHEK, Martin. \textit{Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2010. Available from: https://theses.cz/id/10uklj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44712
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová -
Digitální marketing jako nástroj ke zlepšování brand experience v rámci společnosti McDonald’s a jejích přímých konkurentů
Elena Chadžieva -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
Rebranding and Marketing Communication
Yuru Shi