Valeriya Nabok

Master's thesis

Effects of Corporate Environmental Initiatives on Consumer Attitudes and Purchase Intention

Dopady podnikových environmentálních iniciativ na postoje spotřebitelů a záměr nákupu.
Abstract:
V dnešní době je problém znečištění životního prostředí a změny klimatu společensky významný, jako nikdy předtím. Spotřebitelé, zejména Millennials a Generation Zs, hledají více než transakční vztahy se společnostmi. Společnosti jsou pod obrovským tlakem změn v oblasti životního prostředí a klimatu, což nutí vedoucí pracovníky obchodních společností, aby změnili přístup k způsobu podnikání. Tento výzkum …more
Abstract:
Nowadays, environmental pollution and climate change are socially significant as it has never been before. Consumers, especially Millennials and Generation Zs, are looking for more than transactional relationships with companies. The companies are under massive pressure from environmental and climate change, forcing business executives to change the approach of how business is conducted. This research …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 8. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 9. 2021
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Jan Mareš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83256

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Management

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.