Bc. Nikola KOTTOVÁ

Master's thesis

Citlivostní analýza tvarových parametrů lopatky Kaplanovy turbíny na její užitné vlastnosti

Sensitivity analysis of shape parameters of runner blade of Kaplan turbine on its utility qualities
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřená na citlivostní analýzu tvarových parametrů lopatky Kaplanovy turbíny. První část je teoretická, je zde popsaná citlivostní analýza a její možnosti využití. V první části jsou popsané promítací, lokální a globální metody citlivostní analýzy, jejich implementace, použití, výhody a nevýhody. V následující části je popsaná problematika a aktuální stav ve společnosti Mavel …more
Abstract:
This diploma thesis is focused on sensitivity analysis of shape parameters of runner blade of Kaplan turbine. The first part is theoretical, the sensitivity analysis and its possibilities of use are there described.The first part describes screening, local and global methods of sensitivity analysis, their implementation, utilizations, advantages and disadvantages. The following section describes the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Ing. Bohumír Bastl, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOTTOVÁ, Nikola. Citlivostní analýza tvarových parametrů lopatky Kaplanovy turbíny na její užitné vlastnosti. Plzeň, 2018. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných věd
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Applied Sciences

Master programme / field:
Mathematics / Mathematics