The Present Perfect Tense as a Critical Issue in Teaching of English in the Lower Secondary School Curriculum – Bc. Nela ALTMAN
Bc. Nela ALTMAN
Master's thesis
The Present Perfect Tense as a Critical Issue in Teaching of English in the Lower Secondary School Curriculum
The present perfect tense as a critical issue in teaching of English in the lower secondary school curriculum
Abstract:
This diploma thesis examines the Present Perfect tense as a critical issue in the curriculum at the lower secondary schools. The Present Perfect tense in English was identified by teachers as a critical issue in the IPUP KA7 project - Inovace přípravy učitelů pro praxi. This faculty project investigated critical issues in the curriculum and included action research that provided the basis for this …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá předpřítomným časem jako kritickým místem kurikula 2. stupně základních škol. Předpřítomný čas v anglickém jazyce byl identifikován učiteli jako kritické místo v rámci projektu IPUP KA7 - Inovace přípravy učitelů pro praxi. Tento fakultní projekt zkoumal tzv. kritická místa kurikula a byl založen na akčním výzkumu, který se stal podkladem pro tuto diplomovou práci. V …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 7. 2022
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Lucie Betáková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ALTMAN, Nela. \textit{The Present Perfect Tense as a Critical Issue in Teaching of English in the Lower Secondary School Curriculum}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/11w1h9/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ALTMAN, Nela. The Present Perfect Tense as a Critical Issue in Teaching of English in the Lower Secondary School Curriculum. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary school teaching / ČJCn-AJn-SZn
Theses on a related topic
-
Učivo obecné biologie jako vybrané kritické místo kurikula výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy
Aneta ZLÁMALOVÁ -
Fotosyntéza jako kritické místo kurikula na středních školách
Sofie HEJDUKOVÁ -
Kritická místa kurikula ve výuce biologie člověka na základní škole z pohledu učitelů z praxe
Bedřich POSPÍCHAL -
Kritická místa kurikula ve výuce geologie na základní škole z pohledu učitelů z praxe
Věra POKORNÁ -
Mobilní zařízení jako pomůcka pro překonání kritických míst kurikula zeměpisu na základní škole
Josef HRUŠKA -
Využití ICT technologií pro překonání kritických míst kurikula ve výuce biologie na gymnáziích
Johana HLINOVSKÁ -
Řečová dovednost mluvení jako kritické místo ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Eva SCHŮTOVÁ -
Kritická místa v kurikulu Občanského a společenskovědního základu na gymnáziích
Andreas ZACHARIADIS
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights