Jana ČÍHALOVÁ

Bachelor's thesis

Role muže a ženy v televizních reklamách

Status of the mens and the women in the television advertisements
Abstract:
Bakalářská práce zpracovává genderové role zachycené v českých televizních reklamách. Teoretická část se skládá ze tří částí, ve kterých se obsah práce zaměřuje na televizní reklamu, její cíle a funkce. Dále řeší otázky genderové problematiky v dnešní společnosti a popisuje role muže a ženy v televizní reklamě. Praktická část obsahuje grafy znázorňující upletnění ženských a mužských rolí v aktuálních …more
Abstract:
Bachelor thesis processes gender roles captured in the czech television advertisments. The theoretical part consists of three parts, in which the content focoses on television advertisments, her targets and function. Also solves questions of gender problems in today's society and describes roles of men and women in television advertisments. The practical part contains graphs, which illustrate the application …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2010
Identifier: 13975

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2011
  • Supervisor: PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČÍHALOVÁ, Jana. Role muže a ženy v televizních reklamách. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 17. 12. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Fakulty

Bachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / český jazyk - výtvarná výchova, Universal Pedagogy and Psychology - Education Specializations