The Sponsoring Collaborations between Corporations and Arts Institutions – Xinxin Hu
Xinxin Hu
Master's thesis
The Sponsoring Collaborations between Corporations and Arts Institutions
SPONZORING MEZI KORPORACEMI A UMĚLECKÝMI INSTITUCEMI
Abstract:
With the increasing sponsorship scale since the economic crises in 2008, attentions on arts and culture sponsorship are brought generally. With the development and update of the strategic planning and marketing channels, the motivation, value proposition and methods regarding sponsorship are all required to be adjusted accordingly. Great cases and practice can be used as models and summarized for other …moreAbstract:
Zvyšující se míra sponzoringu od ekonomické krize v roce 2008 přináší vyšší zaměření na sponzoring umění a kultury. S rozvojem strategického plánování a marketingových kanálů je nezbytná odpovídající změna motivace, hodnot a metod sponzoringu. Významné případy z praxe mohou být shrnuty a použity jako vhodné modely, ze kterých čerpají ostatní umělecké instituce a společnosti. Studie zabývající se sponzoringem …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2019
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/15288
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2020
- Supervisor: Martin HUDEČEK
- Reader: Petr PROKOP
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HU, Xinxin. \textit{The Sponsoring Collaborations between Corporations and Arts Institutions}. Online. Master's thesis. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, Divadelní fakulta. 2019. Available from: https://theses.cz/id/12gxg2/.
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 29. 4. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / field:
Dramatická umění / Produkce
Theses on a related topic
-
Instituce a divák: Faktory ovlivňující divácký prožitek umění v kontextu současných institucí
Karina Kottová -
Přelomové okamžiky ve vývoji art brut
Zuzana Řeháková -
Sponzoring v umělecké oblasti: Význam a role Sponsorship fitu
Lenka Čápová -
Univerzitní sponzorství
Helena Ďurišová -
Effectiveness of Red Bull’s Model of Football Clubs Sponsorship
Evgenii Bazanov -
Sponsorship of the Olympic Games - TOP Programme
Lenka Štrbová -
Fundraising, sponzorství a donátorství v britských kulturních institucích (srovnání s ČR)
Duyen Monika Nguyenová