Výběr vhodného zahraničního trhu pro expanzi společnosti Logio – Diana Ščuková
Diana Ščuková
Master's thesis
Výběr vhodného zahraničního trhu pro expanzi společnosti Logio
Selection of the most suitable international market for Logio expansion
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi zahraniční expanze na příkladu české firmy Logio s.r.o, která prodává poradensko-technologické služby na B2B trhu. Hlavním cílem práce je vybrat vhodný zahraniční trh pro případnou expanzi společnosti. Dále si práce klade za cíl podrobit vybraný trh důkladné analýze a stanovit formu vstupu. První část se věnuje charakteristice obecného procesu, podle kterého by firmy …moreAbstract:
The master thesis deals with the possibilities of international expansion in case of the Czech company Logio s.r.o that sells consulting services on B2B market. The main objective is to choose a suitable international market for expansion of the company. Futhermore, market analysis and determination of method of market entering are additional objectives of the thesis. The first part deals with the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 2. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52907
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2017
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Matěj Vokáč
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52907
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Model of design principles for the definition of data for the consistency of evaluation in Enterprise Governance of IT
Christian Hitz -
Management of a Firm on Black Market
Yuhao Wang -
The role of the capital market in the economic growth of Rwanda
Ishimwe Sambwe Nicole -
Business strategy for a company entering foreign markets
Zhanara Osmonova -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Marketingová strategie vstupu podniku na nové trhy
František Koutník -
Analýza aktuální situace na bosensko-chorvatských hranicích - se zaměřením na postupy pohraniční policie při nelegálním vstupu na území země
Tereza Vrablíková -
Přínosy a rizika vstupu českých společností na zahraniční trh
Vendula Soukeníková