Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice – Andrea Daďová
Andrea Daďová
Master's thesis
Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice
The impact of brands on consumer purchasing decisions with a focus on private labels of retail chains in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem značek na nákupní rozhodování spotřebitele. Vzhledem k rostoucímu trendu výskytu i významu privátních značek na světových maloobchodních trzích práce zkoumá tržní postavení privátních značek retailových řetězců ve vztahu k českým spotřebitelům. Teoretická část práce se věnuje nejen vysvětlení významu, funkce a definici základních prvků značky, ale i teorii o vývoji …moreAbstract:
The diploma thesis deals with influence of brands on customers purchasing decision making process. In the light of increasing importance and occurrence of private labels on the world's retail markets, thesis is focused on market position of retail chains private labels in relation to Czech consumers. Theoretical part of the paper explains not only meaning, function and definition of basic elements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/72630
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2018
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DAĎOVÁ, Andrea. \textit{Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v~České republice}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2017. Available from: https://theses.cz/id/14xel2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/72630
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Retail market situation in the Czech Republic in comparison with Russia. Differences, innovative approaches
Dmitrii Petrenko -
Organized Retail Investors in the US Financial Market - how GME and AMC influence market efficiency
Mick Wannink -
Crisis as tool to grow in retail
Kasymgalieva Kasymgalieva -
Strategic Analysis of OMV Petrom in the Romanian Market
Vladislav Catruc -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Assessment of the financial position and performance of the company O2 operating in the telecommunications industry in the Czech Republic
Weiheng Rao -
Possibilities of Solving Unemployment - The Comparison between the Czech Republic and China. The Impact on HR in the Corporate Practice.
Xinxin Liu -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová