Andrea Daďová

Master's thesis

Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice

The impact of brands on consumer purchasing decisions with a focus on private labels of retail chains in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem značek na nákupní rozhodování spotřebitele. Vzhledem k rostoucímu trendu výskytu i významu privátních značek na světových maloobchodních trzích práce zkoumá tržní postavení privátních značek retailových řetězců ve vztahu k českým spotřebitelům. Teoretická část práce se věnuje nejen vysvětlení významu, funkce a definici základních prvků značky, ale i teorii o vývoji …more
Abstract:
The diploma thesis deals with influence of brands on customers purchasing decision making process. In the light of increasing importance and occurrence of private labels on the world's retail markets, thesis is focused on market position of retail chains private labels in relation to Czech consumers. Theoretical part of the paper explains not only meaning, function and definition of basic elements …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2018
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72630