Bc. Petr Sladký

Master's thesis

Pokročilé statistické metody v marketingovém výzkumu

Advanced statistical methods in marketing research
Abstract:
Cílem diplomové práce „Pokročilé statistické metody v marketingovém výzkumu“ je na základě realizovaného výzkumu určit segmenty trhu pro oslovení nových potenciálních klientů. V první části práce jsou shrnuty teoretické poznatky o marketingovém výzkumu s popisem analytických nástrojů. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení výzkumu s použitím metody diskriminační analýzy.
Abstract:
The aim of the thesis ”Advanced statistical methods in marketing research“ is based on research carried out to identify market segments in order to reach new potential clients. The first part summarizes the theoretical knowledge of marketing research with a description of analytical tools. The practical part focuses on the evaluation of research using the method of discriminant analysis.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 11. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 12. 2010
  • Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Economy and Management / Business Management