Postoje spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje – Bc. Ondřej ZELENKA
Bc. Ondřej ZELENKA
Master's thesis
Postoje spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje
Consumers' attitudes to various forms of retail sale
Abstract:
Úvodní část práce je věnována literárnímu přehledu, kde jsou definovány formy maloobchodního prodeje a jejich specifika. Dále jsou popsány spotřebitelské postoje, nákupní chování a vývoj maloobchodu na území České republiky. Závěrem jsou uvedeny současné maloobchodní trendy. Druhá část práce zahrnuje výsledky z marketingového výzkumu postojů spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje. Hlavním …moreAbstract:
The opening part of this work is focused on the literary research, especially, it defines forms of retail sales and their specifics, consumer behaviour, attitudes to consumer behaviour. also describes development of retailing in area of the Czech republic. The trends of retailing are enclosed in the literary research. The second part of this work includes results of the research of consumers' attitudes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZELENKA, Ondřej. \textit{Postoje spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2017. Available from: https://theses.cz/id/17e0dy/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ZELENKA, Ondřej. Postoje spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje. Č. Budějovice, 2017. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Management of Commerce
Theses on a related topic
-
Postoje spotřebitelů i k inovacím v maloobchodním prodeji
Pavla HONYSZOVÁ -
Analýza postojů spotřebitele ke značce maloobchodního řetězce
David Surovec -
Spotřebitelské preference a postoje v oblasti alternativních forem nákupu „bez obalu“
Dominika Doksanská -
Vliv sociálních sítí na prodej vozů ve společnosti ŠKODA AUTO a.s.
Vlada Kyrychenko -
Muži jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
Jaroslav NOVÁK -
Důchodci jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
Nikola HANZLÍKOVÁ -
Maloobchodní prodej se zaměřením na význam nákupních center
Michal Eichler -
Chování prodejců po prodeji spotřebního zboží
Vendula Janků
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights