Czech Cultural Standards from Vietnamese Perspective in Study and Work Environment – Nguyen Ba Nguyen
Nguyen Ba Nguyen
Bakalářská práce
Czech Cultural Standards from Vietnamese Perspective in Study and Work Environment
České kulturní standardy z vietnamské perspektivy v pracovním a studijním prostředí
Anotace:
Tato bakalářská práce je zaměřena na identifikaci českých kulturních standardů z perspektivy vietnamských pracovníků a studentů žijících v České republice. Teoretická část začíná definováním kultury, kulturních dimenzí, podle dvou autorů, Geerta Hofstedeho a Fonse Trompenaarse a kulturních standardů Alexandra Thomase. Dále pak popisuje možné problémy a konflikty, které mohou nastat při střetu odlišných …víceAbstract:
This Bachelor Thesis is focused on the Czech cultural standards from the perspectives of both Vietnamese workers and students living in the Czech Republic. The Theoretical Part begins with defining culture, the cultural dimensions according to the two authors Geert Hofstede and Fons Trompenaars, and the cultural standards of Alexander Thomas. Then it describes possible problems and conflicts that may …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 4. 2015
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49930
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 5. 2016
- Vedoucí: Zuzana Křečková Kroupová
- Oponent: Přemysl Průša
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49930
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Práce na příbuzné téma
-
Spanish Cultural Standards in the Work and Study Environment from the Czech Perspective
Michaela Ošťádalová -
Cultural diplomacy of the Czech Republic in Finland: current state and strategy of its development
Anna Rezvukhina -
Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Natálie KOSTOHRYZOVÁ -
Study Conditions in Dance Education in Republic of Korea and The Czech Republic
Soojin Jo -
Cultural Dimensions of Czech Republic and Argentina, to foster Competitiveness
Mariela Farhi-Zimmerman -
Russian-Chinese Cultural Standards
Kseniia Novoselova -
French Cultural Standards from Czech Perspective in Study Environment
Barbora Sádlová -
Vietnamese-Czech and Czech-Vietnamese Cultural Standards in Business Negotiations
Veronika Nguyenová