Markéta Kokořová
Bachelor's thesis
Obchodní vztahy ČR s Tureckem
Trade relations between the Czech republic and Turkey
Abstract:
Cílem práce je zanalyzovat vzájemné obchodní vztahy České republiky a Turecka, zhodnotit příležitosti, které turecké trh poskytuje českým exportérům a odpovědět na otázku, zda je současné Turecko perspektivní oblast pro vývoz z České republiky. Práce se zabývá základními makroekonomickými charakteristikami Turecka, popisuje a porovnává odlišnosti, na které český vývozce může narazit při sjednávání …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to analyze the trade relations between the Czech Republic and Turkey, evaluate the opportunities available to the Czech exporters and give an answer to the question whether is Turkey a perspective territory for Czech export. This thesis is focusing on main Turkish macro-economic data, it is describing and comparing the cultural differences which might come up during business …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49459
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2016
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: David Müller
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49459
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing communication of universities in Czech Republic for international students
Jino Raju Kollasserry -
Specifics of internal and external trade in dairy products of the Russian Federation
Mikhail Goluzov -
The Modes of Entry of DM-Drogerie Markt into the Turkish Market
Rahman Abbasov -
Discourse analysis of Turgut Özals approach towards the Turkish economic situation after the state coup in 1980
Lucia Hrkútová -
The Importance of Understanding of Turkish Consumers' Behaviors to Determine the Most Convenient Adaptation Strategy for Global Companies which Plan to Enter Turkish Market
Emel Kartal -
Analýza faktorů ovlivňujících prodej vozů společnosti Škoda Auto a.s. na tureckém trhu.
Tomáš Chlubna -
Podnikatelská specifika tureckého hospodářství z pohledu přímých zahraničních investic
Marek Gurin -
Podnikatelská specifika tureckého hospodářství z hlediska případného členství Turecka v Evropské unii
Lukáš Navrátil