English through Original and Adapted Songs – Bc. Petra Vojtová, DiS.
Bc. Petra Vojtová, DiS.
Bachelor's thesis
English through Original and Adapted Songs
English through Original and Adapted Songs
Abstract:
ANOTACE Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití autorských písní ve výuce anglického jazyka a tím i rozvoje jazykových dovedností,především výslovnosti. Teoretická část studuje vztah mezi hudbou a cizím jazykem, vysvětluje důležitost výuky anglické výslovnosti a představuje kreativní metodu psaní výukových písni. Praktická část analyzuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit názory pedagogů na učebnice …moreAbstract:
ANNOTATION This bachelor thesis focuses on the use of original songs in English language teaching, and thus the development of language skills, especially pronunciation. The theoretical part observes relationship between music and foreign language, explains the importance of teaching English pronunciation, and introduces a method of creative song-writing. The practical part analyzes a research, which …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kc6fp/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Jaroslav Suchý
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Improving Young Learners‘ English pronunciation in primary education
Rozalie Chromčáková