Inovativní výukové aktivity pro rozvoj výslovnosti náctiletých (akční výzkum) – Bc. Pavel Štěpánek
Bc. Pavel Štěpánek
Master's thesis
Inovativní výukové aktivity pro rozvoj výslovnosti náctiletých (akční výzkum)
Innovative Activities for Teenagers’ Pronunciation Skill Development (Action Research)
Abstract:
Magisterská práce “Inovativní výukové aktivity pro rozvoj výslovnosti náctiletých (akční výzkum)” navrhuje výukové aktivity, které mají za cíl přitažlivým způsobem seznámit náctileté studenty s vybranými rysy souvislé řeči v anglickém jazyce. Účastníci tohoto výzkumu jsou dva patnáctiletí čeští studenti anglického jazyka s velmi omezenou předchozí znalostí anglické výslovnosti. Navrhované aktivity …moreAbstract:
The master’s thesis “Innovative Activities for Teenagers’ Pronunciation Skill Development (Action Research)” devises lesson activities introducing selected features of English connected speech to teenage learners in appealing ways. The participants of the research are two 15-year-old Czech learners of English with very limited previous knowledge of the aspects of English pronunciation. The proposed …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b678s/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠTĚPÁNEK, Pavel. \textit{Inovativní výukové aktivity pro rozvoj výslovnosti náctiletých (akční výzkum)} [online]. Brno, 2017 [cit. 2022-08-10]. Available from: https://theses.cz/id/1ca2my/. Master's thesis. Masaryk University, Faculty of Education. Thesis supervisor Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Stress and Rhythm in English and Czech
Petra Nováková -
Czech Expats' English Pronunciation
Kristýna Šrámková -
Aspects of Connected Speech in English: Assessing Students’ Progress After Pronunciation Training
Petra Erbanová -
Pronunciation in Business Context
Patricie KUBALÁKOVÁ -
Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Pronunciation in Primary Learners
Petr Divišovský -
Analýza anglické výslovnosti nerodilých mluvčích se zaměřením na slovní přízvuk
Ondřej Mužík -
POUŽITÍ PÍSNÍ A ŘÍKANEK JAKO POMŮCKY STUDENTŮM S VÁZÁNÍM SLOV
Petra KOTENOVÁ -
Problém vázání u českých studentů anglického jazyka
Jaroslav Komberec