Functional Sentence Perspective in the Texts of Advertisements – Markéta ŠINKOVÁ
Markéta ŠINKOVÁ
Master's thesis
Functional Sentence Perspective in the Texts of Advertisements
Functional Sentence Perspective in the Texts of Advertisements
Abstract:
The present thesis deals with an analysis of British press advertisements from the point of view of the theory of functional sentence perspective (FSP). The theoretical part of the thesis offers an explanation of the main concepts and principles of the FSP theory as well as the distinctive features of advertising language. The analytical part of the thesis is aimed to provide an FSP interpretation …moreAbstract:
Tato diplomová práce aplikuje poznatky z teorie funkční větné perspektivy na analýzu britských reklamních textů. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní koncepty a principy teorie funkční větné perspektivy a specifické rysy jazyka reklamy. Praktická část dále nabízí výklad analýzy reklamních textů z pohledu funkční větné perspektivy a srovnává funkční perspektivu reklam s funkční perspektivou …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Accessible from:: 15. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠINKOVÁ, Markéta. Functional Sentence Perspective in the Texts of Advertisements. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / English for Translation