The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit – Bc. Mariia Titova
Bc. Mariia Titova
Diplomová práce
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Anotace:
Tématem zvolené diplomové práce je "Proces komodifikace v současné spotřební kultuře. Komodifikace prostoru na příkladě areálu Švabin: vypracování strategie pro vybrané území a obchodní jednotku". V teoretické části je podán výklad pojmů: komodifikace a spotřební kultura, práce obsahuje rozbor problematiky kulturně-tržních vztahů, které přispívají k rozvoji komodifikačních procesů jako spotřebního …víceAbstract:
The topic chosen for my thesis is "The process of commodification in contemporary consumer culture. The commodification of space on the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit". The theoretical part is an explanation of the concepts: commodification, and consumer culture, the work analyses the issue of cultural-market relations, which contribute …víceKeywords
\Commodification \consumer culture \branding \communication \consumer society \socio-cultural system \commodification in the museum sphere \museums \Svabin Museum \Komodifikace \konzumní kultura \komunikace \konzumní společnost \sociokulturní systém \komodifikace v muzejní sféře \muzea \Svabin muzeum
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/gddbj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2023
- Vedoucí: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Oponent: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TITOVA, Mariia. \textit{The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit}. Online. Diplomová práce. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/1fbm26/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Marketing Communication / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
The Figure of the Vampire: Schizoanalysis and the Commodification of Anxiety in Gothic and Horror Fiction
Jan Čapek -
The Role of International Exchange Programs in the Commodification of Higher Education
Christina Lynne Vollbrecht -
Ethics and Commodification: Attitudes towards a market in human organs in the Czech Republic
Jakub Křivanec -
Japanese colonial rule and its socio-cultural influences in Taiwan
Diana Zeyti -
Ruská správa v osvobozeném Bulharsku - politický systém a sociokulturní aspekty
Radan Báder -
Vliv komerční reklamy na hodnotový systém žáků na prahu dospívání
Lucie Bergerová -
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
Understanding of ethical consumer
Kateřina Bartoníčková