Denisa RABINSKÁ

Master's thesis

Práce se zlomky ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ

Working with fractions in the primary mathematics classes
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je porovnat dvě metody výuky zlomků na prvním stupni základní školy, metodu profesora Hejného a metodu klasických učebnicových řad. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se věnuje metodám výuky zlomků na prvním stupni základní školy, seznamuje nás se základními pojmy souvisejícími s racionálními čísly a zlomky. Praktická část srovnává četnost a typy úloh …more
Abstract:
The main aim of this thesis is to compare the two methods of teaching fractions at the lower primary school, the method of professor Hejny and the methods of classic mathematic textbooks. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on the methods of teaching fractions at the lower primary school, familiarizes us with basic terms concerning rational numbers and fracitons. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2016
Accessible from:: 12. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2016
  • Supervisor: RNDr. Radek Krpec, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RABINSKÁ, Denisa. Práce se zlomky ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 12.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 12. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta