Vladimír LEDERER

Bachelor's thesis

ŠMEJDI obraz seniorů na internetových diskusích v souvislosti s dokumentem Silvie Dymákové

SCUMS Discourse Representation of Seniors in Internet Discussions related to Sylvie Dymáková Documentary
Abstract:
Tato práce se zabývá tím, jak je konstruován diskurzivní obraz seniorů na internetových diskusích vztahujících se k filmu Silvie Dymákové Šmejdi. Za použití kritické diskurzivní analýzy dle Normana Fairclougha byly identifikovány dva hlavní diskurzivní repertoáry. První klade odpovědnost za kontroverze plynoucí z filmu více na stranu seniorů, ten jsem nazval mohou si za to sami, druhý je charakterizován …more
Abstract:
This thesis deals with the manner in which the discourse representation of the seniors is created in Internet discussions related to Silvie Dymáková´s documentary Šmejdi (Scums). Using the Norman Fairclough´s discourse analysis there were two discourse repertoires identified. The first repertoire places responsibility for controversies ensuing from the movie more to the seniors, hence I labelled it …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PhDr. Jan Váně, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LEDERER, Vladimír. ŠMEJDI obraz seniorů na internetových diskusích v souvislosti s dokumentem Silvie Dymákové. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Bachelor programme / field:
Sociology / Sociology