Komunikační mix a jeho vliv na dětského spotřebitele z pohledu českého a amerického trhu. – Eliška Kmochová
Eliška Kmochová
Master's thesis
Komunikační mix a jeho vliv na dětského spotřebitele z pohledu českého a amerického trhu.
The impact of communication mix on young consumers from a Czech and American perspective.
Abstract:
Práce pojednává o tom, jak rodiče vnímají marketingové aktivity zaměřené na děti. Teoretická část rozebírá a představuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu, o kterých následně blíže pojednává z pozice dětského spotřebitele. Praktická část přímo zjišťuje, zda lze na základě šetření, která se uskutečnila v roce 2013 a 2016, pozorovat změny ve spotřebním chování jak u dospělých, tak u jejich ratolestí …moreAbstract:
This thesis provides facts about how the activities of marketing professionals aimed at attracting children shape their parents. The theoretical part provides information about the main tools of the communication mix and applies the theory to child consumption behavior. Based on research from 2013 and 2016, the practical part examines the development of attitudes and opinions of parents as well as …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/51096
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2016
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Martin Svoboda
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KMOCHOVÁ, Eliška. \textit{Komunikační mix a jeho vliv na dětského spotřebitele z pohledu českého a amerického trhu.}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2015. Available from: https://theses.cz/id/1h3hbj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/51096
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
An Analysis of Marketing Communication of Amnesty International
Leila Butskhrikidze -
Online Marketing as a Part of Marketing Communication of a Small Business
Elina Soitu -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Ekaterina Sarantseva -
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
Marketing communication of universities in Czech Republic for international students
Jino Raju Kollasserry -
Communication As a load Bearing Element of the Marketing Communication
Svetlana Senko