Eliška Kmochová

Master's thesis

Komunikační mix a jeho vliv na dětského spotřebitele z pohledu českého a amerického trhu.

The impact of communication mix on young consumers from a Czech and American perspective.
Abstract:
Práce pojednává o tom, jak rodiče vnímají marketingové aktivity zaměřené na děti. Teoretická část rozebírá a představuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu, o kterých následně blíže pojednává z pozice dětského spotřebitele. Praktická část přímo zjišťuje, zda lze na základě šetření, která se uskutečnila v roce 2013 a 2016, pozorovat změny ve spotřebním chování jak u dospělých, tak u jejich ratolestí …more
Abstract:
This thesis provides facts about how the activities of marketing professionals aimed at attracting children shape their parents. The theoretical part provides information about the main tools of the communication mix and applies the theory to child consumption behavior. Based on research from 2013 and 2016, the practical part examines the development of attitudes and opinions of parents as well as …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2016
  • Supervisor: Eva Kašparová
  • Reader: Martin Svoboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/51096