Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy s Montessori pedagogikou v Kladně – Martina Černá
Martina Černá
Bachelor's thesis
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy s Montessori pedagogikou v Kladně
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výukou žáků se specifickými poruchami učení v prvním trojročí montessori základní školy. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol. V první kapitole čtenáře seznámí se základními znaky specifických poruch učení, a to zejména s dyslexií, její diagnostikou a reedukací. Druhá kapitola se věnuje montessori pedagogice jako alternativní výukové metodě, zabývá se jejím vývojem …moreAbstract:
The bachelor's thesis aims to explore the education of students with specific learning disabilities in Montessori primary school during the first three years. The theoretical part of the thesis is divided into two chapters. The first chapter introduces the reader to the essential characteristics of specific learning disorders, particularly dyslexia, its diagnosis, and the methods of re-education. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/d3xky/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 5. 2024
- Supervisor: PaedDr. Jarmila Klugerová, Ph.D.
- Reader: PaedDr. Irena Johanka Savková, MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNÁ, Martina. \textit{Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy s Montessori pedagogikou v Kladně}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/1igiii/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Special education / Special education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová